Шарат Джойс про звільнення від шістьох отрут

Бути йогом – це практика, що виходить далеко за рамки практики асан та занять з йоги. Хоча на це можна потратити усе життя, нижче наводиться рецепт досягнення “стану йоги” без занурення занадто глибоко у деталі.

Поняття “стан йоги” був описаний для нас ще у стародавніх текстах, зокрема в Упанішадах, де сказано, що йога – це спосіб зв’язку між jīvātmā (внутрішньою душею) та paramātmā (вищою душею). У Йога-Сутрах Патанджалі у другому розділі (“yogas citta vritti nirodhah”) зазначено, що коли ви перебуваєте в стані йоги, то у такому стані зникають усі ваші хибні уявлення (vrittis). Ці два визначення тісно пов’язані. Адже, щоб з’єднатись із вищою сутністю, тобто вищою душею, ваш розум повинен бути вільним від будь-яких хибних уявлень.

Також, багато йогічних філософів кажуть, що йога знаходиться всередині нас. Вища сутність існує всередині нас. Власне, стан йоги і полягає у тому, щоб проявити цю вищу сутність у собі. Отже, як можна з’єднатись з вищою душею?

Більшість людей перебувають у полоні різних хибних уявлень, які не дозволяють їм усвідомити свою внутрішню чистоту. Я люблю дітей, тому що просто дивитись на дитину чи нести дитину – це ніби нести щось божествене. На дітей світ ще не наклав свій відбиток. У них немає ні жадібності, ні заздрощів. Але коли ми дорослішаємо, то стаємо жертвами хибних уявлень, які стримують нас на нашому шляху до самадхі, тобто останнього ступеня восьми-ступеневого методу Аштанга йоги.

Древні тексти подають наступні визначення шістьох отрут, arishadvargas, яких нам слід позбутись для того, щоб змогти побачити божественне: “каама” (хтивість), “кродха” (гнів), “моха” (прив’язаність), “лобха” (жадібність), “мацар’я” (ревнощі) і “мада” (гординя). З цими речами ми не народжуємось – впродовж певного часу вони впливають на нас і залишаються всередині нас. Приходить жадібність, приходить хтивість, приходить гнів. Насправді, ці отрути можуть зростати всередині нас постійно. Це не є добре. Це не є здорово. Людина може бути фізично здоровою, але на ментальному рівні він чи вона не є здоровою. Ось чому асана є лише частиною методу Аштанга йоги. Здорове тіло не може пізнати божествену суть, якщо розум не перебуває у здоровому стані.

Аштанга йога – це метод, з допомогою якого ми можемо зрозуміти нашу внутрішню сутність. Просуваючись вісьмома ступенями [Аштанга йоги], ми звільняємо себе від цих шести отрут. Тих, хто намагаються звільнитись від цих речей, називають “садхака”. Садхака – це більше, ніж практик. Він чи вона працює над звільненням від цих шести внутрішніх ворогів. Зусилля, які докладаються, називаються “садхана”. Садхана – це стан, в якому перебуває йог. Садхака живе не так як усі, тому що він прагне досягти вищого рівня розвитку. Внаслідок його відданості та самопосвяті цій меті, його сприйняття з часом змінюється, його погляди змінюються, також змінюються його думки – усе в ньому змінюється в міру його просування до вищих рівнів. Йога звільняє нас від отрут, що сповнюють нас. Очищення відбувається як на рівні тіла, так і на рівні розуму.

Йог не піддається діям отрут. Це і є метою практики йоги, це і є стан йоги. Слід завжди докладати якомога більше зусиль, щоб через самовідданість і самопосвяту досягнути цього стану і відчути чисту свідомість всередині нас. І неважливо, де ви перебуваєте. Якщо ви приїдете в Майсор і не застанете мене, ви подумаєте, що йоги немає. І почнете звинувачувати мене. Ви скажете: “Я приїхав у Майсор, тебе там не було, а тому йоги не було”. Але йога знаходиться всередині вас. Вища сутність знаходиться всередині усіх нас.

Джерело: http://www.sonima.com/yoga/yoga-articles/state-of-yoga/
Переклад: Мар’яна Зуб / Роман Юринц

Leave a Reply

Your email address will not be published.